Palautukset
Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus (koskee muita kuin ammattilaistuotteita)
Peruuttamisilmoitus
Voit kokeilla ja sovittaa verkkokaupastamme tilaamiasi tuotteita samaan tapaan kuin myymälässä. Tällöin et voi kuitenkaan ottaa tuotetta käyttöösi, vaan sinun on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä.
Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, oman tilin tilaushistoriasta löytyvällä esitäytetyllä palautuslomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla asiakaspalvelu@dreamcare.fi tai sivun alaosan chat-ruudun kautta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta.
Mikäli kuluttaja-asiakas haluaa vaihtaa tilaamansa tuotteen toiseen, peruuttamisilmoituksen yhteydessä pyydetään ilmoittamaan mihin tuotteeseen tilattu tuote halutaan vaihtaa. Kuluttaja-asiakkaalle yksi vaihtokerta on ilmainen.
Poikkeukset peruuttamisoikeuteen
Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Sinetöitynä tuotteena pidetään myös sellaisia tuotteita, joiden pakkausta ei voida sulkea uudelleen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteita ovat mm. kertakäyttöiset inkontinenssisuojat, kosmetiikka ja kasvomaskit.
Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut tuotteet).
Etämyyntisäännöksiä ei lainkaan sovelleta ammattilaistuotteisiin tai päivittäistavaroiden (teknokemian tuotteet, kodin paperit, päivittäiskosmetiikka) toimittamista koskevaan yksittäiseen sopimukseen, eikä näillä tuotteilla siksi ole etämyynnin peruuttamisoikeutta.
Tavaroiden palauttaminen
Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautus on asiakkaalle maksuton, mikäli käytätte tarjoamiamme palautusvaihtoehtoja.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta. Asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.
Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
Palautusohje
Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pakkauksen sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pakkausta ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi.
PostNord: Lähetyksen voi palauttaa maksutta lähimpään PostNord asiamiehen toimipaikkaan. Palautusosoitekortin voit tilata asiakaspalvelusta.
Posti: Tuotteet voi palauttaa maksutta Postiin välityksellä käyttämällä palautusosoitettamme:
ASIAKASPALAUTUS / 634032
Vanajantie 4
13500 Hämeenlinna
Jos paketti on tilattu Postin kautta, asiakas voi tilata palautuskoodin osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnuksen (JJFI-alkuinen koodi). Paketin voi palauttaa mihin tahansa Postin automaattiin tai Postiin mukana tulleen ohjeen mukaan.
Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen.
Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 15€. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä.
Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös myymälään sen aukioloaikoina.
Maksun palauttaminen
Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.
Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen.
Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljelle jäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti. Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas käyttänyt.