Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Aihepiirit

Maksutavat

Miten tilaan laskulle?

Yksityis- ja yritysasiakkaat tilaavat laskulle käyttämällä Klarnaa (oletusnäkymä kassalla). Mikäli Klarna tai muut rahoituspalvelut eivät suostu tarjoamaan laskutusta, niin laskulle tilaaminen ei ole mahdollista.

Omaishoitajat ja hoitoalan ammattilaiset voivat tilata meiltä meidän oman laskutuksen kautta (maksutapa "Laskutus").

Miten tilaan yritykselleni laskulla?

Kassalle siirryttäessä oletusnäkymänä on Klarnan kassa. Kassalta löytyy painike "Yritys?", jota painamalla pystyy tilaamaan yrityksen nimissä Klarnan laskulle. 


Miten tilaan omaiselleni laskulla?

Klikkaamalla kassalla "Valitse joku muu maksutavoistamme" (kts. kuva edellisessä kohdassa) ja sen jälkeen valitsemalla maksutavaksi "Laskutus".

Laskutus on tarkoitettu omaishoitajien käyttöön omaisten tilauksia varten. 

Aloita antamalla asiakastiedoiksi omat tietosi, eli tilaajan tiedot.

Ruksita tämän jälkeen kohta "Haluan tilaukseni toimitettavan asiakastiedoista poikkeavaan osoitteeseen tai tilaan omaiselleni tai asiakkaalleni." Anna toimitusosoitteeksi omaisesi tai asiakkaasi nimi ja osoitetiedot (vaikka asuisitte samassa osoitteessa). Anna sen henkilön puhelinnumero, jonka puhelimeen mahdollinen saapumisilmoitus lähetetään.

Valitse toimitus- ja maksutapa.

Kerro vielä lisätietoja-kohdassa, että kenen nimellä ja minne lasku tilauksesta lähetetään ja anna laskutettavan henkilötunnus. Henkilötunnus on pakollinen tieto ja teemme ensimmäisen tilauksen yhteydessä luottotietotarkistuksen. Tilaus peruutetaan automaattisesti, jos luottotiedot eivät ole kunnossa. Mainitse lisätiedoissa myös, jos haluat sähköposti- tai verkkolaskun.

Miten tilaan yksikköni asukkaalle laskulla, kun maksajana on omainen/edunvalvoja?

Menettele kuten edellisessä kohdassa, eli anna asiakastietoihin tilaavan yksikön ja tilaajan tiedot, toimitusosoitteeksi asukkaan tiedot ja lisätietoihin laskutusosoite.

Miten tilaan usealle yksikköni asukkaalle laskulla?

Tee tilaus lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme. Anna sähköpostissa tilaavat yksikön ja tilaajan tiedot, minkä jälkeen erittele asukaskohtaisesti, että mitä kullekin asukkaalle tilataan ja kuinka paljon. Anna myös kunkin asiakkaan laskutusosoite.

Miksi en voi maksaa posti-/bussiennakolla?

Posti- ja bussiennakko poistuivat maksutavoista johtuen muutoksista kuljetussopimuksissa. Lisäksi noutamattomat ennakot aiheuttivat meille paljon lisäkuluja.

Toimitukset

Miksi toimituskulut ovat niin suuret?

Lähetämme pääasiassa isokokoista tavaraa, jolloin myös toimituskulut ovat hieman korkeammat kuin kenties jossain pienempää tavaraa lähettävässä verkkokaupassa. Pyrimme jatkuvasti pitämään toimituskulut kohtuullisina ja veloittamaan aina vain sen verran kuin kulut todellisuudessa ovat tai vähemmän.

Haluamme muistuttaa, että tilaamalla enemmän kerralla säästät selvää rahaa toimituskuluissa. Yli 100 €:n ostoskorit toimitamme veloituksetta.

Onko pakettini jo lähtenyt? Miksi pakettini ei näy seurannassa?

Kun paketti on pakattu, niin saat sähköpostiisi viestin tilauksen käsittelemisestä. Viestistä selviää lähetyksen seurantakoodi. Käsittely ei kuitenkaan tarkoita vielä, että paketti on lähtenyt matkaan. Käsittelyn jälkeen paketti saattaa vielä odottaa noutoa varastoltamme. Postin ja Matkahuollon paketit lähtevät liikkeelle viimeistään seuraavana arkipäivänä käsittelystä. Schenkerin paketit lähtevät liikkeelle 1-2 arkipäivää käsittelyn jälkeen.

Seurantaan paketti ilmestyy vasta, kun paketti on noudettu meiltä ja skannataan terminaalissa kohti määränpäätä.

Miksi pakettini on viety Postin toimipaikkaan, vaikka tilasin kotiinkuljetuksen?

Posti on käynyt tarjoamassa pakettia jakelupäivänä ennen klo 14, mutta ei ole tavoittanut ketään osoitteesta tai on törmännyt esteeseen (esim. ovikoodi/lukittu alaovi), jonka vuoksi pakettia ei ole voitu toimittaa perille. Express-paketti ei sisällä yhteydenottoa Postilta asiakkaalle, vaan ainoastaan yhden jakeluyrityksen, minkä jälkeen paketti toimitetaan lähimpään Postin noutopisteeseen.

Miksi paketti on viety Postin noutopisteeseen, vaikka tilasin sen pakettiautomaattiin?

Postipaketin tuote-ehtojen mukaisesti Posti toimittaa paketin noutopisteeseen, mikäli kohdepakettiautomaatti on täynnä. Emme pysty vaikuttamaan tähän asiaan.

Ostoskori

Miten poistan tuotteita ostoskorista?

Sivun oikeasta ylälaidasta löytyvää "Ostoskori"-painiketta painamalla sivun oikeasta laidasta aukeaa aukeaa ostoskori. 

Klikkaamalla "Muokkaa ostoskoria" pääset muokkaamaan korin sisältöä.

Tilaan useaa eri kokoa / väriä samaa tuotetta. Miksi en saa ostomääräalennusta?

Verkkokauppaohjelmisto ei vielä tue tätä ominaisuutta. Pyydä tarjous asiakaspalvelustamme.

Tilaan enemmän kuin varastosta löytyy tällä hetkellä. Toimitatteko varastosta löytyvät tuotteet heti ja loput myöhemmin?

Lähtökohtaisesti tilaus lähetetään vasta, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat saapuneet meille. Voitte kuitenkin lisätä tilaukseenne 3 € arvoisen jälkitoimituksen, jolloin postitamme heti varastosta löytyvät tuotteet ja jälkitoimitamme loput niiden saavuttua.

Tuotteet

Miksi en löydä etsimääni tuotetta?

Kokeile etsiä tuotetta sivun oikean ylälaidan haku-toiminnolla. Mikäli tuotetta ei löydy, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mistä saan apua tuotteen valintaan?

Käytä sivun oikean alalaidan chattia. Jos emme ole paikalla, niin jätä kysymyksesi lisäksi chattiin puhelinnumerosi ja/tai sähköpostiosoitteesi, niin olemme sinuun yhteydessä heti kun mahdollista.

Olemme myös kirjoittaneet ohjeita oikean tuotteen valintaan.

Koska haluamaani tuotetta tulee lisää varastoon?

Yleensä tuotetta tulee lisää varastoon 1-2 viikossa. Voit jättää sähköpostiosoitteesi tuotesivulle, niin lähetämme sinulle ilmoituksen heti, kun tuotetta on taas saatavilla.

Alennukset

Tilaan usein/paljon. Voinko saada alennusta?

Verkkokaupassamme on vakiona ostomääräalennukset, eli kunkin tuotteen omalta tuotesivulta löytyy hinta ostomäärästä riippuen. Mitä enemmän ostat, sitä edullisempi on hinta.

Mikäli tilaat usein meiltä, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tehdä sinulle tarpeidesi mukaisen henkilökohtaisen tarjouksen.

Miten lunastan alennuskoodin?

Klarnan kassalta löytyy mahdollisuus syöttää alennuskoodi kohdasta "Viimeistele ja maksa".

"Muokkaa ostoskoria"-toiminnon alta löytyy painike "Onko sinulla alennukseen oikeuttava koodi?".

Miksi alennuskoodini ei toimi?

Koodin toimimattomuuteen voivat vaikuttaa seuraavat syyt:

  • Koodi on vanhentunut
  • Koodin ehdot eivät täyty (esim. ostoskorissa ei ole riittävästi tuotteita)

Mistä saan alennuskoodin? 

Suosittelemme liittymään postituslistallemme esimerkiksi etusivun oikeasta alareunasta. Kannattaa seurata myös Facebook-sivuamme.

Ostan usein, miksen saa alennuksia?

Katso ylempi kysymys. Voit myös pyytää henkilökohtaisen tarpeidesi ja ostovolyymisi mukaisen tarjouksen asiakaspalvelusta

Ostoskorisi on tyhjä

Tilaa ostoskorin palautusviesti

Lähettämiäsi tietoja käytetään ostoskorin palautusviestin lähettämiseen. Käsittelemme tietojasi tieto­suoja­selosteemme mukaisesti.

Toimitusehdot

Viimeisin muutos 5.10.2018

Tietosuoja

Rekisteröityminen tälle sivustolle on ilmaista ja turvallista. Tietojasi ei anneta muille osapuolille ilman lupaasi. Sivustolla on SSL-sertifikaatti.

Asiakas voi rekisteröityessään tai sivuston etusivulla liittyä uutiskirjeen tilaajaksi niin halutessaan. Uutiskirjeen tilaamisen pystyy koska tahansa peruuttamaan uutiskirjeen lopussa olevan linkin kautta.

Lisätietoja tietosuojaselosteessa

Sopimuksen muodostuminen

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi koska tahansa. Välillämme ei ole sopimusta ennen kuin tilaus on postitettu. Sopimus muodostuu, kun tilaus on käsitelty ja siirtynyt logistiikan kuljetettavaksi.

Vastuuvapautuslauseke

STP Trading ei ole vastuussa vammoista, joita tällä sivustolla myytävien tuotteiden väärä käyttö voi aiheuttaa. STP Trading ei ole vastuussa myöskään mahdollisista häiriöistä verkkosivustossamme. STP Trading ei ole vastuussa Suprima-lonkkasuojia, Suprima-jarrusukkia tai hygieniahaalareita käyttävien henkilöiden kaatumisista tai onnettomuuksista.

Toimitustapa, -aika ja -kustannukset

Tietoa toimitustavoista

Tuotteet toimitetaan neutraaleissa ruskeissa pahvilaatikoissa ja pienemmät ostokset valkoisissa läpinäkymättömisessä postituspusseissa. Pakettikortteihin merkitään lähettäjäksi yritysnimemme STP Trading. 

Lähetykset käsitellään tilauspäivänä tai tilausta seuraavana arkipäivänä niiltä osin, kun tuotteet löytyvät varastosta. Käsittelystä lähtee asiakkaalle sähköpostilla ilmoitus ja laskutus käynnistetään, kun tilaus on toimitettu kokonaisuudessaan.

Käsittelyn jälkeen toimitus siirtyy odottamaan kuljetusta. Kokonaistoimitusaika on 2-5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Ilmoitamme sinulle ylimääräisistä viiveistä, mikäli sellaisia ilmaantuu.

Mikäli tilaat tuotteita yli varastosaldon, niin lähetämme puuttuvat jälkitoimituksena ilman lisäkuluja.

Varastomme on pääosin miehittämätön, joten noudot eivät valitettavasti onnistu.

Maksutavat ja maksutapakustannukset

Tietoa maksutavoista

Hyväksymällä nämä toimitusehdot hyväksyt myös ylläolevan linkin takaa löytyvät tilauksen maksuun käytetyn maksutapavaihtoehdon erityspiirteet.

Ilmaiset maksutavat verkkokaupassamme ovat tilisiirto, Klarna Checkout, PayPal ja laskutus. Tilisiirrolla maksamalla saat 5% alennusta ostoskorin arvosta.

Postiennakko on maksullinen maksutapa. 

Henkilötunnus on pakollinen tieto laskulle tilattaessa ja suoritamme ensimmäisellä tilauskerralla luottotarkistuksen. Tilaus peruutetaan automaattisesti, jos luottotiedot eivät ole kunnossa.

Tuotteiden hinnat ja kuvaukset

Tällä verkkosivustolla esitetyt hinnat ovat voimassaolevat hinnat. Emme ota vastuuta muualla mahdollisesti ilmoitetuista vääristä hintatiedoista. Hinnat voivat muuttua koska tahansa.

Tuotteet tai pakkaukset voivat olla hieman erilaisia verrattuna tuotekuvauksiimme.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.

Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %.

Peruutukset, palautukset ja vaihdot

Tietoa palautuksista

Hyväksymällä nämä käyttöehdot hyväksyt myös ylläolevan linkin takaa löytyvät palautusohjeet ja palautukseen liittyvät rajoitukset.

Voit peruuttaa koko tilauksesi tai palauttaa yksittäisiä tuotteita 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksen viimeisenkin tuotteen. Tuotteiden palauttaminen on ilmaista.

Ilmoita meille peruutuksesta, palautuksesta tai vaihdosta joko tilauksen mukana tulevalla lomakkeella, sähköpostitse tai sivun oikean alalaidan chatin kautta.

Noutamaton paketti ei ole sama asia kuin palautus. Emme hyvitä noutamatta jääneitä toimituksia, joista ei ole ilmoitettu meille. Noutamattomasta postiennakkopaketista seuraa välittömästi pysyvä ennakkokielto.

Vialliset tuotteet ja laatupoikkeamat

Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksessa, niin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Tuotteillamme ei ole takuuta. Noudatamme kuitenkin hyvää kaupankäyntitapaa, eli pyrimme löytämään kompromissin tilanteessa, jossa tuotteessa on ollut selkeä laatuvirhe, joka tulee ilmi pian kaupan jälkeen. 

Mahdollisen laatuongelman tapauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa laatuongelmasta viipymättä asiakaspalveluumme ja kuvailla ongelma tarkasti valokuvien kera. Tämän lisäksi kaikki vialliset käyttämättömät tuotteet tulee palauttaa välittämästi jatkotutkimuksia varten.

Mikäli todisteita laatuongelmasta ei esitetä ja tuotteita ei palauteta, niin kieltäydymme hyvittämästä tuotteita.