Ohjeet hoitajille asiakastilauksiin

Ennakkomaksupalvelumme mahdollistaa hoitajille tilausten tekemisen hoivakotien ym. vastaavien asukkaille. Olemme tehneet tämän ohjeistuksen hoitajia varten, jotta asiakkaat saavat tarvitsemansa tuotteet mahdollisimman nopeasti ja laskutukset kulkevat oikein.

Verkkokaupasta on mahdollista tilata yhdelle tai useammalle asukkaalle kerralla. Kimppatilaukset voi hoitaa verkkokaupassa tai asiakaspalvelumme kautta.

Tilauksen teko aloitetaan lisäämällä ostoskoriin kaikki halutut tuotteet. Toimitus- ja maksutiedot määritellään kassalla.

Kassan käyttö

Kassa koostuu viidestä osasta:

  1. Asiakastiedot
  2. Poikkeava toimitusosoite
  3. Toimitustavan valinta
  4. Maksutavan valinta
  5. Lisätiedot

Asiakastiedot

Asiakastiedot ovat hoitajien tekemissä tilauksissa yhtä kuin tilaajan ja hänen edustamansa yhteisön tiedot. Kaikki kohdat tulee täyttää.

Huomioithan, että kaikki toimitukseen ja tilaukseen liittyvät viestit ja mahdolliset puhelut ohjataan ensisijaisesti asiakastiedoissa annettuun sähköpostipostiosoitteeseen ja puhelinnumeroon.

Voit halutessasi tilata myös uutiskirjeemme tässä kohtaa.

Poikkeava toimitusosoite

Mikäli tilaus halutaan toimitettavan muuhun kuin tilaajan osoitteeseen, annetaan toimitusosoitteen tiedot tässä. Tällöin toimitukseen liittyvät viestit ja puhelut ohjataan tässä annettuun sähköpostiin ja puhelinnumeroon.

Toimitustavan valinta

Käytettävissä ovat Postin, Schenkerin ja PostNordin pakettikuljetuspalvelut. Toimituksen voi tilata perille asti toimitettuna tai noutopisteeseen. Lisätietoa toimitustavoista löytyy täältä.

Perille toimitukset

Käytettävissä ovat Posti Express, DBSchenker Parcel ja PostNord Parcel yrityspakettipalvelut, jotka jaetaan vastaanottajalle arkena päiväaikaan.

Jos haluatte, että paketista soitetaan, kun sitä ollaan toimittamassa, niin valitkaa toimitustavaksi Posti Express (soitto ennen toimitusta). Tämä on erityisen tärkeää huomioida, mikäli toimitusosoitteessa on ovet lukittuna. Suosittelemme lähtökohtaisesti tätä toimitustapaa.

Mikäli paketin jakelu perille epäonnistuu, niin Posti ja PostNord vievät paketin noutopisteeseen, josta se on noudattavissa viikon ajan. Schenker vie paketin terminaaliin ja veloittaa erikseen uudesta toimituksesta.

Noutopistetoimitukset

Lähetys voidaan toimittaa Postin, Schenkerin tai PostNordin noutopisteisiin. Huomaathan, että jos haet asiakkaan nimellä tilattua pakettia, niin tarvitset noutamiseen asiakkaan allekirjoittaman valtakirjan. Paketteja säilytetään noutopisteissä viikon ajan.

Mikäli paketti jää noutamatta, niin veloitamme uudelleenlähetyksestä uuden toimitusmaksun.

Maksutavan valinta

Hoitajilla on käytössään kaksi eri vaihtoehtoa: ennakkomaksu tilisiirrolla tai laskutus.

Tilisiirrolla maksettaessa odotamme maksusuoritusta tilillemme 3 arkipäivää, minkä jälkeen tilaus peruuntuu. Jos maksun suorittamiseen tarvitaan enemmän aikaa, niin mainitkaa siitä lisätiedoissa.

Laskulle tilattaessa valitaan maksutavaksi "Laskutus (hoitajat ja yhteisöt)".

Laskun käsittely- ja toimitustapa riippuvat siitä, hoitaako asukas laskunsa itse vai huolehtiiko joku muu (läheinen, edunvalvoja) laskujen maksusta.

  1. Jos asukas hoitaa laskunsa itse, niin lasku toimitetaan paketin mukana asukkaan nimellä.
  2. Jos asukkaan laskut hoitaa läheinen tai edunvalvoja, niin lasku lähetetään ensisijaisesti suoraan maksajan osoitteeseen muodossa "Asukkaan nimi c/o maksajan nimi". Maksajan tiedot annetaan tilauksen lisätietokentässä.

Tilaaja vastaa siitä, että on antanut oikean tiedon siitä, kuka vastaa laskun maksusta.

Mikäli lasku toimitetaan paketin mukana, mutta lasku toimitetaan tilaajan toimesta eteenpäin muualle maksettavaksi, vastaa tilaaja laskun toimittamisesta ajallaan eteenpäin. Jos laskun maksu viivästyy tilaajasta johtuvasta syystä, laskutamme tilaajan edustamalta yhteisöltä syntyneet viivästys- ja perintäkulut.

Veloitamme laskutuksesta 5 € (sis. alv 24 %) laskutuslisän. Kimppatilauksissa, joissa laskutettavia on useampia, veloitamme 1 € / lasku, mutta kuitenkin kokonaisuudessaan vähintään 5 €.

Lisätiedot

Lisätiedoissa voidaan antaa toimitukseen liittyvät lisäohjeet, kuten ovikoodi, summeri, paketin jättöpaikka tms., sekä laskutuksiin liittyvät tiedot.

Laskutukseen liittyviä lisätietoja ovat:

  • asukkaan nimi
  • maksajan nimi ja osoite, kuten omainen tai edunvalvoja, jos asukas ei maksa laskua itse
  • mahdollinen viite
  • kimppatilauksissa kaikkien asukkaiden nimet, laskutusosoitteet ja tilatut tuotteet eriteltynä

Huomaathan, että edunvalvojalta tulee olla lupa tilauksen tekemiseksi!

Alle on koottu valmiita lisätietoesimerkkejä yleisimmistä erilaisista laskutustilanteista.

Täyttöesimerkki 1: asukas maksaa laskun itse, lasku toimitetaan paketin mukana

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Lasku mukaan,
Viite: Eetun tarvikkeet


Täyttöesimerkki 2: asukkaan laskun maksaa omainen


Asiakas: Eetu Onnellinen,
Laskutus: Irja Onnellinen, Onnenkatu 1, 00000 Onnela,
viite: Hellä Hoitaja


Täyttöesimerkki 3: asukkaan laskun maksaa edunvalvoja

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Laskutus: Suomen yleisin edunvalvontatoimisto, 1. yleinen ev, PL 0, 00000 Onnela,
viite: Hellä Hoitaja


Täyttöesimerkki 4: asukkaan laskun maksaa edunvalvoja, edunvalvonnalla on käytössään sähköinen laskutusosoite

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Laskutus: Suomen yleisin edunvalvontatoimisto, 1. yleinen ev, PL 0, 00000 Onnela,
OVT: 000000001234
Välittäjä: Operaattori X (0000000001)
viite: Hellä Hoitaja

Täyttöesimerkki 5: kimppatilaus

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Lasku mukaan,
Viite: Eetun tarvikkeet

Tuotteet: Hygieniahaalari, koko S x 2 kpl, pesuvoide x 3 kpl

Asiakas: Eeva Iloinen,
Laskutus: Suomen yleisin edunvalvontatoimisto, 1. yleinen ev, PL 0, 00000 Onnela,
Viite: Hellä Hoitaja
Tuotteet: Hygieniahaalari, koko L x 1 kpl, pesuvoide x 3 kpl

Asiakas: Teemu Touhukas,
Laskutus: Timo Touhukas, Touhukuja 1, 11111, Touhula
Viite: Hellä Hoitaja
Tuotteet: Hygieniahaalari, koko M x 1 kpl, pesuvoide x 4 kpl, vinyylikäsineet x 10 rs


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Viimeisin muutos 17.9.2023

Palveluntarjoaja

DreamCare on kaupallinen aputoiminimi verkkokaupalle dreamcare.fi, jonka ylläpitäjä on SSN Trading Oy (3012123-3).

Hallinnollinen osoite: Kinospolku 1, 13500 Hämeenlinna
Käyntiosoite: Vanajantie 4, 13110 Hämeenlinna
Puhelinnumero: 050-5230080
Sähköposti: asiakaspalvelu@dreamcare.fi

Palvelun käyttäjä

Palvelun käyttäjää kutsutaan Asiakkaaksi riippumatta siitä, rekisteröityykö Asiakas palveluun. Palvelun voi tilata myös ilman rekisteröintiä, mutta tilauksen yhteydessä vaadimme Asiakkaalta tietoja palvelun tilaamista varten. Nämä toimitusehdot koskevat kaikkia Asiakkaita, olivat ne yritys-, yhteisö- tai kuluttaja-asiakkaita. Asiakastietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin tietosuojaselosteessa.

Tietosuoja

Rekisteröityminen tälle sivustolle on ilmaista. Asiakkaan tietoja ei anneta muille osapuolille ilman Asiakkaan suostumusta. Sivustolla on SSL-sertifikaatti.

Asiakas voi rekisteröityessään, oman tilinsä tiedoissa tai sivuston etusivulla liittyä uutiskirjeen tilaajaksi halutessaan. Uutiskirjeen tilaamisen pystyy koska tahansa peruuttamaan uutiskirjeen lopussa olevan linkin kautta.

Sivustolla käytetään evästeitä, joista osa on välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Suurin osa eväisteistä liittyy kuitenkin kävijäseurantaan ja markkinointiin. Käytämme evästebanneria, jonka avulla Asiakas pystyy sallimaan ja kieltämään evästeitä tyypeittäin.

Lisätietoja tietosuojaselosteessa

Tilaaminen ja sopimus

Verkkokaupastamme voi tilata tuotteita siirtämällä niitä ostoskoriin ja kulkemalla verkkokaupan kassan kautta. Onnistuneen tilauksen jälkeen Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, jonka Asiakas on antanut verkkokaupan kassalla. Tilausvahvistuksesta käy ilmi tilatut tuotteet, asiakastiedot, valittu toimitustapa ja maksutapa.

Pidätämme oikeuden perua Asiakkaan tekemä tilaus koska tahansa. Palvelun tuottajan ja Asiakkaan välillä ei ole sopimusta ennen kuin tilaus on lähetetty. Sopimus muodostuu, kun tilaus on käsitelty ja siirtynyt logistiikan kuljetettavaksi.

Vastuuvapautuslauseke

SSN Trading Oy ei ole vastuussa mahdollisista häiriöistä verkkosivustossa tai maksuvälittäjien palveluissa.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa tuotteiden saatavuusongelmista, tuotemuutoksista tai toimittajien toimituspuutteista.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa toimitusviivästyksistä, jotka johtuvat kuljetusyritysten ongelmista tai niiden tekemistä virheistä.

Toimitustapa, -aika ja -kustannukset

Tietoa toimitustavoista

Tuotteet toimitetaan pahvilaatikoissa tai postituspusseissa. Pakettikortteihin merkitään lähettäjäksi palveluntarjoajan yritysnimi SSN Trading Oy

Luontoa ja kustannuksia säästääkseen palveluntarjoaja hyödyntää tuotteiden tehdaslaatikoita ja käyttää laatikoita mahdollisuuksien mukaan uudelleen. Laatikoissa voi esiintyä tuotenimiä tai tuotemerkkejä. Jos Asiakas haluaa tuotteet toimitettavan neutraalissa kuljetuspakkauksessa, niin Asiakas voi lisätä neutraali toimitus -palvelun kassalla ostoskoriin. Neutraali toimitus on maksullinen lisäpalvelu.

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, kun kaikki tuotteet löytyvät palveluntarjoajan omasta varastosta. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon. 

Kaikki kerätyt tilaukset tarkistaa kaksi eri palveluntarjoajan edustajaa ennen lähetyksen luovutusta kuljetusyhtiölle. Käsittelystä lähetetään Asiakkaalle sähköpostilla ilmoitus ja käsittelyä seuraa paketin siirtäminen kuljetukseen valitulla toimitustavalla. Ilmoitus käsittelystä ei ole vielä merkki siitä, että paketti olisi lähtenyt varastoltamme. 

Emme ota vastaan pyyntöjä tilauksen nopeammasta käsittelystä, koska toimintamme on tarkkaan aikataulutettua ja haluamme palvella kaikkia asiakkaitamme tasapuolisesti. Käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä. Emme myöskään ole vastuussa käsittelyajan venymisestä esimerkiksi palveluntarjoajan työntekijöiden sairastumisten tai käsittelyruuhkien vuoksi.

Lähetykset noudetaan palveluntarjoajan varastolta arkena klo 12-16, minkä jälkeen ne kuljetetaan terminaaleihin ja skannataan kuljetusyhtiön järjestelmään ensimmäisen käsittelyn yhteydessä. Tämä tapahtuu tyypillisesti lähetyspäivää seuraavana aamuyönä. Tästä syystä lähetykset eivät heti näy kuljetusyhtiöiden järjestelmissä.

Kokonaistoimitusaika on 1-5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Ilmoitamme Asiakkaalle mahdollisista tiedossamme olevista logistiikkakumppaniemme viiveistä, mikäli sellaisia ilmaantuu. Ilmoitamme Asiakkaalle, jos tuotteiden saatavuudessa on ongelmia ja toimitusaika venyy yli ilmoitetun.

Tehdyn tilauksen voi myös noutaa varastomyymälästämme sen aukioloaikoina tai erikseen sovittuna aikana, kun toimitustavaksi on valittu nouto.

Maksutavat ja maksutapakustannukset

Tietoa maksutavoista

Hyväksymällä nämä toimitusehdot Asiakas hyväksyy myös ylläolevan linkin takaa löytyvät tilauksen maksuun käytetyn maksutapavaihtoehdon erityspiirteet.

Palvelussamme on  ilmaisia maksutapoja kuten ennakkomaksu ja verkkopankkipainikkeet.

Varastomyymälässä voi maksaa käteisellä, kortilla tai DreamCare-lahjakortilla.

DreamCare-lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Etämyyntisäännöksen mukaan verkosta ostetun lahjakortin voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tilauspäivästä. Palautusoikeus ei koske myymälästämme tai myyntiedustajiltamme ostettuja lahjakortteja. Lahjakortteja voi ostaa vain manner-Suomeen sijoittunut henkilö tai yritys.

Tuotteiden hinnat ja kuvaukset

Tällä verkkosivustolla esitetyt hinnat ovat voimassaolevat hinnat. Emme ota vastuuta muualla mahdollisesti ilmoitetuista vääristä hintatiedoista. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.

Tuotteet tai pakkaukset voivat poiketa hieman tuotekuvista.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.

Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero. Hinnat on ilmoitettu verkkokaupassa sekä verollisina että verottomina. 

Jos Asiakas on kirjautunut sisään asiakastiedoilla, jotka viittaavat EU:n ulkopuolelle (Ahvenanmaa), niin hinnat näytetään verottomina.

Peruutukset, palautukset ja vaihdot

Tietoa palautuksista

Hyväksymällä nämä käyttöehdot Asiakas hyväksyy myös ylläolevan linkin takaa löytyvät palautusohjeet ja palautukseen liittyvät rajoitukset.

Asiakas voi peruuttaa koko tilauksensa tai palauttaa yksittäisiä tuotteita 14 päivän kuluessa siitä, kun Asiakas on vastaanottanut tilauksen viimeisenkin tuotteen. Tuotteiden palauttaminen on Asiakkaalle ilmaista. 14 päivän jälkeen palautuneita tuotteita ei hyvitetä ja Asiakkaalta veloitetaan virheellisestä palautuksesta meille aiheutuvat kuljetuskustannukset á 8 euroa.

Vaadimme, että Asiakas ilmoittaa meille peruutuksesta, palautuksesta tai vaihdosta soittamallasähköpostitse, sivun oikean alalaidan chatin kautta tai täyttämällä palautuksen mukaan tilausseurannasta ladattavan palautuslomakkeen.

Mikäli toimitus palautuu meille noutamattomana, niin kyseessä ei ole Asiakkaan tekemä palautus eikä peruutus. Vähennämme näissä tapauksissa Asiakkaalle palautettavasta summasta paketin palautumisesta syntyneet kuljetuskustannukset á 8 euroa. Voimme lähettää toimituksen Asiakkaalle uudelleen Asiakkaan niin halutessa, mutta veloitamme tällöin sekä palautumisesta että uudelleenlähetyksestä syntyvät kulut. Mahdolliset pakettien uudelleenohjaukset, esim. toiseen pakettiautomaattiin, eivät ole peruste paketin noutamatta jättämiselle, eli myös näissä tapauksissa veloitamme syntyneet palautuskulut.

Jos Asiakas tilaa tuotteita määräalennukseen oikeuttavan määrän, mutta palauttaa osan tuotteista siten, että Asiakkaan haltuun jäävien tuotteiden määrä jää alle määräalennusrajan, niin määräalennus ei enää päde. Tällön hyvitystä laskettaessa Asiakkaalle jäävien tuotteiden hinta nousee, jolloin hyvitys Asiakkaalle vastaavasti pienenee.

Jos Asiakas on alunperin saanut ilmaisen toimituksen yli 125 euron ostoskorille, mutta palauttaakin osan tuotteista siten, että tilauksen arvo jää palautuksen seurauksena alle 125 euron, niin tilaukseen lisätään toimituskulut. Tällöin toimituskulut vähennetään Asiakkaalle palautuvasta hyvityksestä.

Noutamattomasta postiennakkopaketista seuraa Asiakkaalle välittömästi pysyvä postiennakkokielto.

Vialliset tuotteet ja laatupoikkeamat

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, Asiakkaan tulee tehdä välittömästi asiasta reklamaatio paketin toimittaneelle kuljetusyhtiölle. Asiakkaan tulee tarkistaa vastaanottamansa toimitus viivytyksettä ja ilmoittaa havaitsemistaan virheistä palveluntarjoajalle välittömästi sellaisen havaittuaan.

Kun Asiakas on vastaanottanut tavaran, Asiakkaan on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes Asiakas on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty tai muokattu, pidätämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta tuotteen kärsimää arvonalennusta vastaava summa, aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Mahdollisen laatuongelman tapauksessa Asiakkaan tulee ilmoittaa laatuongelmasta viipymättä asiakaspalveluumme, kuvailla ongelma tarkasti valokuvien kera ja pyydettäessä palauttaa tuotteet lähettäjälle.

Laitteiden ja muiden tuotteiden takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Jos laitteella on valmistajan takuu, niin siitä on kerrottu tuotesivulla. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta.

Mahdollista vikaa tai puutetta tuotteessa ei tule korjata itse eikä tuotteita saa muokata millään tavalla. 

Erimielisyydet

Pyrimme selvittämään Asiakkaan tekemää tilausta koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi kuluttaja-Asiakkaan ja palveluntarjoajan välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-Asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia.

Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Verkkokauppaan ja sen sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet ratkaistaan viime kädessä joko Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa tai Asiakkaan oman sijoittumispaikan alioikeudessa.