Ohjeet hoitajille asiakastilauksiin

Laskutuspalvelumme mahdollistaa hoitajille tilausten tekemisen hoivakotien ym. vastaavien asukkaille. Olemme tehneet tämän ohjeistuksen hoitajia varten, jotta asiakkaat saavat tarvitsemansa tuotteet mahdollisimman nopeasti ja laskutukset kulkevat oikein.

Verkkokaupasta on mahdollista tilata yhdelle tai useammalle asukkaalle kerralla. Kimppatilaukset voi hoitaa verkkokaupassa tai asiakaspalvelumme kautta.

Tilauksen teko aloitetaan lisäämällä ostoskoriin kaikki halutut tuotteet. Toimitus- ja maksutiedot määritellään kassalla.

Kassan käyttö

Kassa koostuu viidestä osasta:

  1. Asiakastiedot
  2. Poikkeava toimitusosoite
  3. Toimitustavan valinta
  4. Maksutavan valinta
  5. Lisätiedot

Asiakastiedot

Asiakastiedot ovat hoitajien tekemissä tilauksissa yhtä kuin tilaajan ja hänen edustamansa yhteisön tiedot. Kaikki kohdat tulee täyttää.

Huomioithan, että kaikki toimitukseen ja tilaukseen liittyvät viestit ja mahdolliset puhelut ohjataan ensisijaisesti asiakastiedoissa annettuun sähköpostipostiosoitteeseen ja puhelinnumeroon.

Voit halutessasi tilata myös uutiskirjeemme tässä kohtaa.

Poikkeava toimitusosoite

Mikäli tilaus halutaan toimitettavan muuhun kuin tilaajan osoitteeseen, annetaan toimitusosoitteen tiedot tässä. Tällöin toimitukseen liittyvät viestit ja puhelut ohjataan tässä annettuun sähköpostiin ja puhelinnumeroon.

Toimitustavan valinta

Käytettävissä ovat Postin, Schenkerin ja PostNordin pakettikuljetuspalvelut. Toimituksen voi tilata perille asti toimitettuna tai noutopisteeseen. Lisätietoa toimitustavoista löytyy täältä.

Perille toimitukset

Käytettävissä ovat Posti Express, DBSchenker Parcel ja PostNord Parcel yrityspakettipalvelut, jotka jaetaan vastaanottajalle arkena päiväaikaan.

Jos haluatte, että paketista soitetaan, kun sitä ollaan toimittamassa, niin valitkaa toimitustavaksi Posti Express (soitto ennen toimitusta). Tämä on erityisen tärkeää huomioida, mikäli toimitusosoitteessa on ovet lukittuna. Suosittelemme lähtökohtaisesti tätä toimitustapaa.

Mikäli paketin jakelu perille epäonnistuu, niin Posti ja PostNord vievät paketin noutopisteeseen, josta se on noudattavissa viikon ajan. Schenker vie paketin terminaaliin ja veloittaa erikseen uudesta toimituksesta.

Noutopistetoimitukset

Lähetys voidaan toimittaa Postin, Schenkerin tai PostNordin noutopisteisiin. Huomaathan, että jos haet asiakkaan nimellä tilattua pakettia, niin tarvitset noutamiseen asiakkaan allekirjoittaman valtakirjan. Paketteja säilytetään noutopisteissä viikon ajan.

Mikäli paketti jää noutamatta, niin veloitamme uudelleenlähetyksestä uuden toimitusmaksun.

Maksutavan valinta

Hoitajilla on käytössään kaksi eri vaihtoehtoa: ennakkomaksu tilisiirrolla tai laskutus.

Tilisiirrolla maksettaessa odotamme maksusuoritusta tilillemme 3 arkipäivää, minkä jälkeen tilaus peruuntuu. Jos maksun suorittamiseen tarvitaan enemmän aikaa, niin mainitkaa siitä lisätiedoissa.

Laskulle tilattaessa valitaan maksutavaksi "Laskutus (hoitajat ja yhteisöt)".

Laskun käsittely- ja toimitustapa riippuvat siitä, hoitaako asukas laskunsa itse vai huolehtiiko joku muu (läheinen, edunvalvoja) laskujen maksusta.

  1. Jos asukas hoitaa laskunsa itse, niin lasku toimitetaan paketin mukana asukkaan nimellä.
  2. Jos asukkaan laskut hoitaa läheinen tai edunvalvoja, niin lasku lähetetään ensisijaisesti suoraan maksajan osoitteeseen muodossa "Asukkaan nimi c/o maksajan nimi". Maksajan tiedot annetaan tilauksen lisätietokentässä.

Tilaaja vastaa siitä, että on antanut oikean tiedon siitä, kuka vastaa laskun maksusta.

Mikäli lasku toimitetaan paketin mukana, mutta lasku toimitetaan tilaajan toimesta eteenpäin muualle maksettavaksi, vastaa tilaaja laskun toimittamisesta ajallaan eteenpäin. Jos laskun maksu viivästyy tilaajasta johtuvasta syystä, laskutamme tilaajan edustamalta yhteisöltä syntyneet viivästys- ja perintäkulut.

Veloitamme laskutuksesta 5 € (sis. alv 24 %) laskutuslisän. Kimppatilauksissa, joissa laskutettavia on useampia, veloitamme 1 € / lasku, mutta kuitenkin kokonaisuudessaan vähintään 5 €.

Lisätiedot

Lisätiedoissa voidaan antaa toimitukseen liittyvät lisäohjeet, kuten ovikoodi, summeri, paketin jättöpaikka tms., sekä laskutuksiin liittyvät tiedot.

Laskutukseen liittyviä lisätietoja ovat:

  • asukkaan nimi
  • maksajan nimi ja osoite, kuten omainen tai edunvalvoja, jos asukas ei maksa laskua itse
  • mahdollinen viite
  • kimppatilauksissa kaikkien asukkaiden nimet, laskutusosoitteet ja tilatut tuotteet eriteltynä

Huomaathan, että edunvalvojalta tulee olla lupa tilauksen tekemiseksi!

Alle on koottu valmiita lisätietoesimerkkejä yleisimmistä erilaisista laskutustilanteista.

Täyttöesimerkki 1: asukas maksaa laskun itse, lasku toimitetaan paketin mukana

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Lasku mukaan,
Viite: Eetun tarvikkeet


Täyttöesimerkki 2: asukkaan laskun maksaa omainen


Asiakas: Eetu Onnellinen,
Laskutus: Irja Onnellinen, Onnenkatu 1, 00000 Onnela,
viite: Hellä Hoitaja


Täyttöesimerkki 3: asukkaan laskun maksaa edunvalvoja

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Laskutus: Suomen yleisin edunvalvontatoimisto, 1. yleinen ev, PL 0, 00000 Onnela,
viite: Hellä Hoitaja


Täyttöesimerkki 4: asukkaan laskun maksaa edunvalvoja, edunvalvonnalla on käytössään sähköinen laskutusosoite

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Laskutus: Suomen yleisin edunvalvontatoimisto, 1. yleinen ev, PL 0, 00000 Onnela,
OVT: 000000001234
Välittäjä: Operaattori X (0000000001)
viite: Hellä Hoitaja

Täyttöesimerkki 5: kimppatilaus

Asiakas: Eetu Onnellinen,
Lasku mukaan,
Viite: Eetun tarvikkeet

Tuotteet: Hygieniahaalari, koko S x 2 kpl, pesuvoide x 3 kpl

Asiakas: Eeva Iloinen,
Laskutus: Suomen yleisin edunvalvontatoimisto, 1. yleinen ev, PL 0, 00000 Onnela,
Viite: Hellä Hoitaja
Tuotteet: Hygieniahaalari, koko L x 1 kpl, pesuvoide x 3 kpl

Asiakas: Teemu Touhukas,
Laskutus: Timo Touhukas, Touhukuja 1, 11111, Touhula
Viite: Hellä Hoitaja
Tuotteet: Hygieniahaalari, koko M x 1 kpl, pesuvoide x 4 kpl, vinyylikäsineet x 10 rs


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Viimeisin muutos 8.1.2023

Tietosuoja

Rekisteröityminen tälle sivustolle on ilmaista ja turvallista. Tietojasi ei anneta muille osapuolille ilman lupaasi. Sivustolla on SSL-sertifikaatti.

Asiakas voi rekisteröityessään, oman tilinsä tiedoissa tai sivuston etusivulla liittyä uutiskirjeen tilaajaksi halutessaan. Uutiskirjeen tilaamisen pystyy koska tahansa peruuttamaan uutiskirjeen lopussa olevan linkin kautta.

Sivustolla käytetään evästeitä, joista osa on välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Suurin osa eväisteistä liittyy kuitenkin kävijäseurantaan ja markkinointiin. Käytämme evästebanneria, jonka avulla käyttäjä pystyy sallimaan ja kieltämään evästeitä tyypeittäin.

Lisätietoja tietosuojaselosteessa

Sopimuksen muodostuminen

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi koska tahansa. Välillämme ei ole sopimusta ennen kuin tilaus on lähetetty. Sopimus muodostuu, kun tilaus on käsitelty ja siirtynyt logistiikan kuljetettavaksi.

Vastuuvapautuslauseke

SSN Trading Oy ei ole vastuussa mahdollisista häiriöistä verkkosivustossa tai maksuvälittäjien palveluissa.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa tuotteiden saatavuusongelmista, tuotemuutoksista tai toimittajien toimituspuutteista.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa toimitusviivästyksistä, jotka johtuvat kuljetusyritysten ongelmista tai niiden tekemistä virheistä.

Toimitustapa, -aika ja -kustannukset

Tietoa toimitustavoista

Tuotteet toimitetaan pahvilaatikoissa tai postituspusseissa. Pakettikortteihin merkitään lähettäjäksi yritysnimemme SSN Trading Oy

Luontoa ja kustannuksia säästääksemme hyödynnämme tuotteiden tehdaslaatikoita ja käytämme laatikoita mahdollisuuksien mukaan uudelleen. Laatikoissa voi esiintyä tuotenimiä tai tuotemerkkejä. Jos asiakas haluaa tuotteet toimitettavan neutraalissa kuljetuspakkauksessa, niin asiakas voi lisätä neutraali toimitus -palvelun kassalla ostoskoriin. Neutraali toimitus on maksullinen lisäpalvelu.

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, kun kaikki tuotteet löytyvät omasta varastosta. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon. 

Kaikki kerätyt tilaukset tarkistaa kaksi eri henkilöä ennen lähetyksen luovutusta kuljetusyhtiölle. Käsittelystä lähetetään asiakkaalle sähköpostilla ilmoitus ja käsittelyä seuraa paketin siirtäminen kuljetukseen valitulla toimitustavalla. Ilmoitus käsittelystä ei ole vielä merkki siitä, että paketti olisi lähtenyt varastoltamme. 

Emme ota vastaan pyyntöjä tilauksen nopeammasta käsittelystä, koska toimintamme on tarkkaan aikataulutettua ja haluamme palvella asiakkaitamme tasapuolisesti, eli käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä. Emme myöskään ole vastuussa käsittelyajan venymisestä esimerkiksi yrittäjien sairastumisen tai käsittelyruuhkan vuoksi.

Lähetykset noudetaan varastoltamme arkena klo 12-16, minkä jälkeen ne kuljetetaan terminaaleihin ja skannataan kuljetusyhtiön järjestelmään ensimmäisen käsittelyn yhteydessä. Tämä tapahtuu tyypillisesti lähetyspäivää seuraavana aamuyönä. Tästä syystä lähetykset eivät heti näy kuljetusyhtiöiden järjestelmissä.

Kokonaistoimitusaika on 1-5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Ilmoitamme sinulle mahdollisista tiedossamme olevista logistiikkakumppaniemme viiveistä, mikäli sellaisia ilmaantuu. Ilmoitamme tilaajalle, jos tuotteiden saatavuudessa on ongelmia ja toimitusaika venyy yli ilmoitetun.

Tehdyn tilauksen voi myös noutaa varastomyymälästämme sen aukioloaikoina tai erikseen sovittuna aikana, kun toimitustavaksi on valittu nouto.

Maksutavat ja maksutapakustannukset

Tietoa maksutavoista

Hyväksymällä nämä toimitusehdot hyväksyt myös ylläolevan linkin takaa löytyvät tilauksen maksuun käytetyn maksutapavaihtoehdon erityspiirteet.

Ilmaiset maksutavat verkkokaupassamme ovat Paytrail ja tilisiirto.

Postiennakko ja lasku ovat maksullisia maksutapoja.

Varastomyymälässä voi maksaa käteisellä, kortilla tai DreamCare-lahjakortilla.

DreamCare-lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Etämyyntisäännöksen mukaan verkosta ostetun lahjakortin voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tilauspäivästä. Palautusoikeus ei koske myymälästämme tai myyntiedustajiltamme ostettuja lahjakortteja. Lahjakortteja voi ostaa vain manner-Suomeen sijoittunut henkilö tai yritys.

Tuotteiden hinnat ja kuvaukset

Tällä verkkosivustolla esitetyt hinnat ovat voimassaolevat hinnat. Emme ota vastuuta muualla mahdollisesti ilmoitetuista vääristä hintatiedoista. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.

Tuotteet tai pakkaukset voivat olla hieman erilaisia verrattuna tuotekuvauksiimme.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.

Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %. Jos asiakas on kirjautunut sisään asiakastiedoilla, jotka viittaavat EU:n ulkopuolelle (Ahvenanmaa), niin hinnat näytetään verottomina.

Peruutukset, palautukset ja vaihdot

Tietoa palautuksista

Hyväksymällä nämä käyttöehdot hyväksyt myös ylläolevan linkin takaa löytyvät palautusohjeet ja palautukseen liittyvät rajoitukset.

Voit peruuttaa koko tilauksesi tai palauttaa yksittäisiä tuotteita 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksen viimeisenkin tuotteen. Tuotteiden palauttaminen on asiakkaalle ilmaista. 14 päivän jälkeen palautuneita tuotteita ei hyvitetä ja asiakkaalta veloitetaan virheellisestä palautuksesta meille aiheutuvat kuljetuskustannukset á 8 euroa.

Vaadimme, että ilmoitat meille peruutuksesta, palautuksesta tai vaihdosta soittamallasähköpostitse tai sivun oikean alalaidan chatin kautta.

Mikäli toimitus palautuu meille noutamattomana, niin kyseessä ei ole asiakaspalautus eikä tilauksen peruutus. Vähennämme näissä tapauksissa asiakkaalle palautettavasta summasta paketin palautumisesta syntyneet kuljetuskustannukset á 8 euroa. Voimme lähettää toimituksen asiakkaalle uudelleen asiakkaan niin halutessa, mutta veloitamme tällöin sekä palautumisesta että uudelleenlähetyksestä syntyvät kulut. Mahdolliset pakettien uudelleenohjaukset, esim. toiseen pakettiautomaattiin, eivät ole peruste paketin noutamatta jättämiselle, eli myös näissä tapauksissa veloitamme syntyneet palautuskulut.

Jos asiakas tilaa tuotteita määräalennukseen oikeuttavan määrän, mutta palauttaa osan tuotteista niin, että asiakkaan haltuun jäävien tuotteiden määrä jää alle määräalennusrajan, niin määräalennus ei enää päde. Tällön hyvitystä laskettaessa asiakkaalle jäävien tuotteiden hinta nousee, jolloin hyvitys vastaavasti pienenee.

Jos asiakas on alunperin saanut ilmaisen toimituksen yli 125 euron ostoskorille, mutta palauttaakin osan tuotteista, jolloin tilauksen arvo jää palautuksen seurauksena alle 125 euron, niin tilaukseen lisätään toimituskulut. Tällöin toimituskulut vähennetään asiakkaalle palautuvasta hyvityksestä.

Noutamattomasta postiennakkopaketista seuraa välittömästi pysyvä postiennakkokielto.

Vialliset tuotteet ja laatupoikkeamat

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Mahdollisen laatuongelman tapauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa laatuongelmasta viipymättä asiakaspalveluumme, kuvailla ongelma tarkasti valokuvien kera ja pyydettäessä palauttaa tuotteet lähettäjälle.

Mahdollista vikaa tai puutetta tuotteessa ei tule korjata itse eikä tuotteita saa muokata millään tavalla.