Käyttöehdot
DreamCare -verkkokaupan sopimusehdot
Päivitetty 13.3.2025 klo 15:00
Yritys: SSN Trading Oy:n verkkokauppa DreamCare
Y-tunnus: 3012123-3
Käyntiosoite: Vanajantie 4, 13110 Hämeenlinna
Puhelinnumero: 050 5230080 (asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukainen hinta)
Sähköposti: asiakaspalvelu(at)dreamcare.fi
Yleistä
DreamCare – verkkokauppa (myöhemmin myös verkkokauppa) myy tuotteita Manner-Suomen alueelle. Alaikäisen osalta edellytämme huoltajan kirjallista suostumusta (toimitettava sähköpostilla) eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. DreamCare - verkkokauppa voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista. Verkkosivuilla esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvista teknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta.
Yritysten ja yhteisöjen (muut kuin kuluttaja-asiakkaat) välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tuotteiden omistusoikeus säilyy myyjällä, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.
Osa tuotteista on muita kuin kuluttajansuojalain mukaisia kulutushyödykkeitä. Näitä ovat tuotteet ja tarvikkeet, joita ei käytetä yksityistalouksissa, vaan jotka on tarkoitettu yritystoimintaan ja ammattilaiskäyttöön. Kuluttajansuojalain mukaiset kuluttajan oikeudet, kuten esimerkiksi peruuttamisoikeus, eivät koske näitä tuotteita, vaikka asiakas olisikin yksityishenkilö.
Henkilötietojen käsittely
Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin tietoja SSN Trading Oy:n henkilötietojen käsittelyselosteessa (tietosuojaseloste).
Tilaaminen
Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet verkkokaupassa ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yritysasiakkaan on edellä mainittujen tietojen lisäksi ilmoittaa y-tunnus ja yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot. Asiakas vastaa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei onnistu, asiakaspalvelu auttaa mielellään.
Rekisteröityminen
Asiakas voi tehdä tilauksia myös rekisteröitymättä. Rekisteröityminen nopeuttaa tilausta ja tilauksen muokkaamista verkkokaupassa sekä helpottaa tilaushistorian tarkistamista. Rekisteröityminen tapahtuu ”Oma tili" – painikkeen alta avautuvasta valikosta kohdasta ”Luo tunnus”. Mobiiliversiossa ”Luo tunnus” löytyy navigaatiovalikon alaosasta. Tilaaminen ei kuitenkaan vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityessä asiakkaalta kysytään samat perustiedot kuin tilausta tehdessä sekä lupa sähköpostimarkkinointiin (valinnainen). Rekisteröityneiden asiakkaiden on mahdollista liittyä kanta-asiakkaiksi ja saada kanta-asiakasetuja.
Tuotteet ja hinnat
Hinnat ja tuotekuvaukset on esitetty verkkosivuilla. Oletuksena esitettyihin hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero, arvonlisäveron osuus on aina ilmoitettu erikseen. Yritysasiakkaita varten verkkokaupassa on mahdollista vaihtaa näkyviin verottomat hinnat, mutta tällöinkin kassalla esitetään veron osuus.
Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido verkkokauppaa.
Verkkokaupalla on oikeus tarkistaa alennuksia ja muita etuja tilauksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran. Alennuskoodeja ei voi myöskään yhdistää. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä tai ilmoitetaan erikseen esimerkiksi alennuskoodin yhteydessä.
Tilausilmoitus ja -vahvistus
Asiakas saa tilauksen jättämisen jälkeen tilausvahvistuksen, joka vahvistaa tilauksen saapuneen yritykselle ja joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisen ehdoista, menettelyistä ja määräajoista. Tilauksen käsittelyn jälkeen asiakas saa toimitusvahvistuksen. Mikäli asiakas huomaa tilausvahvistuksessa korjattavaa, pyydetään ottamaan meihin yhteyttä viivytyksettä.
Yritys- ja yhteisöasiakkaiden sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta verkkokaupalla on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata vahinkoa.
Maksutavat
Maksutapoina käyvät mm. pankkien verkkomaksupainikkeet, Siirto ja Mobilepay, Visa, Mastercard ja American Express, OP:n lasku ja -tililuotto, Walley, postiennakko ja ennakkolasku — tarkemmin maksutavoista kassalla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Mikäli asiakkaalla on Paytrail maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Paytrail asiakaspalveluun.
Yritysasiakkailla on mahdollisuus maksaa laskulla. Yrityslaskusta veloitetaan 5 € laskutuslisä.
Kuluttaja-asiakkailla on mahdollisuus maksaa myös ennakkolaskulla, jolloin tavarat toimitetaan, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Myös PayPal ja postiennakko ovat käytettävissä, mutta ne ovat lisämaksullisia palveluita.
Toimitusaika
Tilaukset käsitellään kolmen arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, jos kaikki tuotteet ovat varastossamme. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Ennakkomaksutilanteissa tuotteiden toimitus aloitetaan, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon.
Toimitusaika Suomessa on yleensä 2 – 7 arkipäivää riippuen tilauksesta ja toimitustavasta. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta tilapäisesti loppuneita tuotteita. Asiakaspalvelumme on teihin yhteydessä välittömästi, mikäli tuotteiden saatavuudessa on ongelmia tai toimitusaika viivästyy.
Toimitustapa ja toimituskulut
Toimitamme lähetykset postin (www.posti.fi) ja PostNordin (www.postnord.fi) välityksellä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut (neutraali pakkaus on lisämaksullinen palvelu). Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimituskulut riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta sekä valitusta toimitustavasta.
Mahdollinen maksuttoman toimituksen raja ilmoitetaan verkkosivuilla.
Luontoa ja kustannuksia säästääksemme hyödynnämme tuotteiden tehdaslaatikoita ja laatikoita käytetään mahdollisuuksien mukaan uudelleen. Laatikoissa voi esiintyä tuotenimiä tai tuotemerkkejä. Jos asiakas haluaa tuotteet toimitettavan neutraalissa kuljetuspakkauksessa, niin asiakas voi lisätä ”neutraali toimitus” -palvelun kassalla ostoskoriin. Neutraali toimitus on maksullinen lisäpalvelu, jonka hinta näkyy palvelua valitessa kassalla ennen maksamista.
Tilaukset on mahdollista noutaa maksutta myös varastoltamme aukioloaikojen puitteissa, mikäli toimitustavaksi on sovittu nouto.
Lahjakortti
DreamCare-lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Verkkokaupasta ostetun lahjakortin voi kuluttaja-asiakas peruuttaa etämyynnin peruuttamisoikeuden mukaisesti, jos korttia ei ole käytetty. Peruuttamisoikeus ei koske myymälästämme tai myyntiedustajiltamme ostettuja lahjakortteja.
Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus (koskee muita kuin ammattilaistuotteita)
Peruuttamisilmoitus
Voit kokeilla ja sovittaa verkkokaupastamme tilaamiasi tuotteita samaan tapaan kuin myymälässä. Tällöin et voi kuitenkaan ottaa tuotetta käyttöösi, vaan sinun on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä.
Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, oman tilin tilaushistoriasta löytyvällä esitäytetyllä palautuslomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla asiakaspalvelu@dreamcare.fi tai sivun alaosan chat-ruudun kautta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta.
Mikäli kuluttaja-asiakas haluaa vaihtaa tilaamansa tuotteen toiseen, peruuttamisilmoituksen yhteydessä pyydetään ilmoittamaan mihin tuotteeseen tilattu tuote halutaan vaihtaa. Kuluttaja-asiakkaalle yksi vaihtokerta on ilmainen.
Poikkeukset peruuttamisoikeuteen
Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Sinetöitynä tuotteena pidetään myös sellaisia tuotteita, joiden pakkausta ei voida sulkea uudelleen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteita ovat mm. kertakäyttöiset inkontinenssisuojat, kosmetiikka ja kasvomaskit.
Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut tuotteet).
Etämyyntisäännöksiä ei lainkaan sovelleta ammattilaistuotteisiin tai päivittäistavaroiden (teknokemian tuotteet, kodin paperit, päivittäiskosmetiikka) toimittamista koskevaan yksittäiseen sopimukseen, eikä näillä tuotteilla siksi ole etämyynnin peruuttamisoikeutta.
Tavaroiden palauttaminen
Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautus on asiakkaalle maksuton, mikäli käytätte tarjoamiamme palautusvaihtoehtoja.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta. Asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.
Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
Palautusohje
Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pakkauksen sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pakkausta ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi.
PostNord: Lähetyksen voi palauttaa maksutta lähimpään PostNord asiamiehen toimipaikkaan. Palautusosoitekortin voit tilata asiakaspalvelusta.
Posti: Tuotteet voi palauttaa maksutta Postiin välityksellä käyttämällä palautusosoitettamme:
ASIAKASPALAUTUS / 634032
Vanajantie 4
13500 Hämeenlinna
Jos paketti on tilattu Postin kautta, asiakas voi tilata palautuskoodin osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnuksen (JJFI-alkuinen koodi). Paketin voi palauttaa mihin tahansa Postin automaattiin tai Postiin mukana tulleen ohjeen mukaan.
Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen.
Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 15€. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä.
Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös myymälään sen aukioloaikoina.
Maksun palauttaminen
Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.
Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen.
Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljelle jäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti. Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas käyttänyt.
Takuu
DreamCare verkkokauppa ei vastaa aikaisempien myyntiportaiden tai valmistajien mahdollisesti myöntämistä takuista.
Asiakasarvostelujen vahvistaminen
Kun asiakas on tilannut tai ostanut tuotteitamme, lähetämme asiakkaalle palautekyselyn. Asiakas voi arvostella ostoksensa, joka sitten näkyy verkkokaupassamme arvostelun jättäjän valitsemalla nimellä tai nimimerkillä. Palautteessa näkyy myös palautteen jättöpäivä sekä merkki ''vahvistettu ostaja'', jos järjestelmä vahvistaa palautteen jättäjän ostaneen arvoimansa tuotteen.
Asiakaspalvelu
Autamme mielellämme kaikissa tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä asiakaspalvelu@dreamcade.fi tai 050 5230080 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta).
Virhevastuu ja reklamaatio-ohjaus
Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, kuluttaja-asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä sähköpostilla asiakaspalvelu@dreamcare.fi tai puhelimitse 050 5230080 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta). Pikainen yhteydenotto auttaa asian selvittämisessä.
Yritys- ja yhteisöasiakkaiden sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden tilausten osalta on reklamoitava virheestä tai viivästyksestä sähköpostitse (asiakaspalvelu@dreamcare.fi) 7 (seitsemän) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Yritys- tai yhteisöasiakkaan sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden tilausten osalta on myös tarkistettava toimitus sen saapuessa ja merkittävä puutteet mahdolliseen rahtikirjaan.
Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen kulutushyödykkeiden osalta tämän ajan jälkeen. Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän kulutushyödykkeen, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Verkkokauppa vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista.
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Tämä koskee vain muiden kuin ammattilaiskäyttöön tarkoitettujen tuotteiden tilauksia.
Vastuunrajoitus
Verkkokauppa ei vastaa muusta tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden ja muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta vastuu rajoittuu kuitenkin aina enintään ostettujen tai tilattujen tuotteiden hintaan.
Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista.
Oikeuspaikka
Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta erimielisyydet ratkaistaan Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa ja kuluttaja-asiakkaan osalta kuluttajan valinnan mukaan tämän kotipaikan tuomiopiirin käräjäoikeudessa.