Maksu- ja toimitustavat

Maksutavat

Maksu noutaessa

Voit maksaa tilauksesi noutaessasi sen varastomyymälästämme. Maksaa voi käteisellä, kortilla tai DreamCare-lahjakortilla. Tuetut kortit ovat MasterCard ja Visa.

Ennakkolasku

Tilaus maksetaan ennakkoon ja tilaus käsitellään, kun maksu näkyy Osuuspankin tilillämme. Tilausvahvistuksen mukana toimitetaan linkki PDF-muotoisen ennakkolaskun lataamiseksi.

Jos teet tilauksen toisen henkilön puolesta ja haluat meidän toimittavan laskun suoraan henkilön raha-asioita hoitavalle taholle, niin annathan tilauksen lisätiedoissa sähköpostiosoitteen, jonne ennakkolasku voidaan lähettää.

Odotamme suoritusta laskulle kaksi viikkoa ellei muuta sovita. Otamme yhteyttä sähköpostilla ja puhelimitse ennen tilauksen peruuttamista. Mikäli asiakasta ei tavoiteta, niin tilaus peruutetaan.

Voit halutessasi jouduttaa tilauksesi käsittelyä lähettämällä meille kuitin maksusta.

PayPal

PayPalin avulla voit maksaa Paypaliin liittämälläsi debit-/credit-kortilla tai Paypal-tilin saldolla turvallisesti. PayPal-maksu on lisämaksullinen palvelu.

Postiennakko

Postiennakolla maksat tilauksesi noutaessasi sen Postin toimipisteestä.

Jos valitsit paketin noutopisteeksi automaatin, niin saapumisilmoituksen mukana tulee linkki lähetyksen maksamiseksi verkossa.

Postiennakosta veloitetaan 7,50 € (sis. alv 24%).

Huom.: Jos jättää ennakkopaketin noutamatta ilmoittamatta peruutuksesta meille, niin saa pysyvän postiennakkotilauskiellon, koska noutamattomat ennakkopaketit aiheuttavat meille suuria lisäkuluja.

Paytrail

Maksunvälityspalvelu Paytrail välittää maksusi kauppiaalle, kun maksat jollakin seuraavista maksutavoista:

  • Pankkimaksut: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP-pankki, Säästöpankki, S-pankki ja Ålandsbanken
  • Mobiilimaksutavat: Pivo, MobilePay, Siirto ja Apple Pay
  • Luottokorttimaksut: Visa, Visa Debit, Visa Electron, Mastercard, Debit Mastercard ja Amarican Express
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, Jousto, OP Lasku, OP Tililuotto

Lisätietoa Paytrailin tarjoamista vaihtoehdoista löydät täältä.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

DreamCare-lahjakortit

Lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Lahjakortit käyvät molemmissa maksuvälineenä ja niitä voi käyttää osissa. Verkkokaupassa käytettäessä lahjakortin koodi annetaan ostoskorin muokkausnäkymässä tai kassalla kohtaan "Kampanjakoodi". Mahdollisen alennuskoodin voi lisätä samaan kohtaan lahjakortin lisäksi.

DreamCare-lahjakortti on koodimuotoinen ja se toimitetaan helposti tulostettavassa PDF-muodossa tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Etämyyntisäännöksen mukaan verkosta ostetun lahjakortin voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tilauspäivästä. Palautusoikeus ei koske myymälästämme tai myyntiedustajiltamme ostettuja lahjakortteja.

Yrityslaskutus

Laskutuspalvelumme on tarkoitettu kaikkien y-tunnuksellisten yhteisöjen käyttöön.

Maksuaikaa laskulla on 14 päivää laskun päiväyksestä ellei muuta ole sovittu. Lasku päivätään arvioidulle toimituspäivälle. Mahdolliset maksumuistutukset, maksuhuomautukset ja perinnän hoitaa Visma Financial Solutions.

Käytämme OP Laskulaina -palvelua. Faktoringista poiketen OP Laskulaina ei ole laskun sopijapuoli eikä se hoida laskutusta, maksuhuomautuksia tai perintää.

Veloitamme laskutuksesta 5 € laskutuslisän per lasku. Meistä riippumattomasta syystä johtuvasta laskutuksen korjaamisesta veloitamme 10 € (sis. alv 24 %).



Toimitustavat

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, kun kaikki tuotteet löytyvät omasta varastosta. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon.

Laadun varmistamiseksi kaikki keräilyt tarkistaa ennen lähetystä kaksi eri henkilöä.

Toimitamme isommat lähetykset pahvilaatikoissa ja pienemmät lähetykset postituspusseissa. Luontoa ja kustannuksia säästääksemme hyödynnämme mahdollisimman tehokkaasti tuotteiden tehdaspakkauksia ja käytämme laatikoita mahdollisuuksien mukaan uudelleen. Tehdaslaatikoissa voi esiintyä tuotenimiä tai tuotemerkkejä. 

Haluamme kuitenkin tarjota asiakkaalle mahdollisuuden saada tilauksensa toimitettuna neutraalissa kuljetuspakkauksessa. Voit lisätä toimitukseen neutraalin pakkauksen kassalla. Palvelu on maksullinen.

Pakettikortissa lukee neutraali yritysnimemme ja tilausnumero.

Kassa laskee lähetyksen painon automaattisesti perustuen tuotteiden todellisiin painoihin ja antaa valita mahdollisista toimitustavoista.

Ilmainen toimitus yli 150 € ostoksille!

Kotiin sovittuna aikana toimitettavien lähetysten (palvelut Posti Kotipaketti ja PostNord MyPack HOME) osalta ilmaisen toimituksen raja on 300 €.

Ilmainen toimitus vain Manner-Suomeen.

Nouto varastoltamme Hämeenlinnasta

Posti Express

  • Kotiinkuljetusyritys ennen klo 14 jakelupäivänä
  • Paketti toimitetaan lähimpään noutopisteeseen, mikäli vastaanottaja ei ole paikalla tai osoitteessa on summeri, ovikoodi, lukittu alaovi tai muu este. Vastaanottaja saa paketista saapumisilmoituksen.
  • Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 päivää

Huom! Tärkeää tietoa Postin kotiinkuljetuksesta

Postin kotiinkuljetukseen ei oletusarvoisesti kuulu soittopalvelua, eikä paketteja toimiteta perille asti, jos osoitteessa on summeri, ovikoodi, lukittu alaovi tai muu este. Posti kuljettaa paketin noudettavaksi lähimpään noutopisteeseen yrittämättä edes jakaa sitä, jos paketti on tilattu tällaiseen osoitteeseen. Valitse näissä tapauksissa toimitustavaksi "Posti kotiinkuljetus, soitto ennen toimitusta" tai "Posti kotiinkuljetus sovitusti".

Tässä palvelussa pakettia ei myöskään jätetä ilman vastaanottajan kuittausta, vaan paketin vastaanottajalta tarvitaan kuittaus. Jos haluat paketin jätettävän toimitusosoitteeseen ilman kuittausta, niin valitse toimitustavaksi "Postin kotiinkuljetus, jättö ilman kuittausta".

Posti Express (jättö ilman kuittausta)

  • Kotiinkuljetus ennen klo 14 jakelupäivänä
  • Palvelu soveltuu hyvin esimerkiksi kotona asuville ikäihmisille, joilla on paikka, johon lähetykset voi jättää turvallisesti. Näin ei tarvitse kiirehtiä ovelle tai pelätä ettei kuule ovikelloa.
  • Palveluun kuuluu paketin jättö toimitusosoitteeseen ilman vastaanottajan kuittausta. Kerro tilauksen lisätiedoissa, että mihin haluat paketin jätettävän, esim. kuistille, talliin tai oven eteen.

Posti Express (soitto ennen toimitusta)

  • Kotiinkuljetus ennen klo 14 jakelupäivänä
  • Palvelu sopii hyvin heille, jotka ovat aina kotona, mutta kohteessa on lukittu alaovi, summeri tai muu este.
  • Palveluun kuuluu soitto asiakkaalle ennen toimitusta, jolloin jakelu on mahdollista myös osoitteisiin, joissa on summeri, ovikoodi, lukittu alaovi tai muu este.

Posti Kotipaketti

  • Kotiinkuljetus sovittuna ajankohtana
  • Palvelu on tarkoitettu kuluttaja-asiakkaille.
  • Posti lähettää asiakkaalle pyynnön ajankohdan sopimiseksi. Huom.: Ajan sopiminen tapahtuu verkkopalvelussa.
  • Asiakkaalle soitetaan ajan sopimiseksi, jos pyyntöön ei ole vastattu 3 päivässä.

Postipaketti

  • nouto Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista
  • Yli 70 litran kokoiset lähetykset (esim. yli 3 vaippapakettia) toimitetaan aina toimipisteeseen.
  • pakettia säilytetään viikko

Posti Pikkupaketti

  • jakelu kotiin päiväpostin mukana
  • pienille kirjelähetyksille
  • sisältää kevytseurannan

DB SCHENKER Parcel

Yrityksille suunnattu kuljetuspalvelu
Lähetys jaetaan perille vastaanottajalle kaupunkialueella klo 12 mennessä ja muilla alueilla klo 16 mennessä.
Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään takaisin terminaaliin ja uudesta jakelusta veloitetaan uusi kuljetusmaksu.

Noutopistepaketti

  • nouto R-kioskilta tai muusta Schenkerin noutopisteestä
  • pakettia säilytetään 7 vuorokautta

PostNord Parcel 

  • Yrityksille suunnattu kuljetuspalvelu 
  • Lähetys jaetaan perille vastaanottajalle klo 8-16
  • Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään noutopisteeseen tai terminaaliin, josta se on noudettavissa 7 päivää.

PostNord MyPack HOME

  • Kuluttajille suunnattu kuljetuspalvelu
  • Toimitetaan vastaanottajalle sovittuna ajankohtana
  • PostNord lähettää asiakkaalle tekstiviestillä tai sähköpostilla ennakkoilmoituksen ajankohdan sopimiseksi.
  • Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään noutopisteeseen tai terminaaliin, josta se on noudettavissa 7 päivää.

PostNord MyPack Collect

  • Paketti kuljetetaan valittuun noutopisteeseen
  • Vastaanottaja saa tekstiviestillä tai sähköpostitse ilmoituksen saapumisesta
  • Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 päivää

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Viimeisin muutos 17.9.2023

Palveluntarjoaja

DreamCare on kaupallinen aputoiminimi verkkokaupalle dreamcare.fi, jonka ylläpitäjä on SSN Trading Oy (3012123-3).

Hallinnollinen osoite: Kinospolku 1, 13500 Hämeenlinna
Käyntiosoite: Vanajantie 4, 13110 Hämeenlinna
Puhelinnumero: 050-5230080
Sähköposti: asiakaspalvelu@dreamcare.fi

Palvelun käyttäjä

Palvelun käyttäjää kutsutaan Asiakkaaksi riippumatta siitä, rekisteröityykö Asiakas palveluun. Palvelun voi tilata myös ilman rekisteröintiä, mutta tilauksen yhteydessä vaadimme Asiakkaalta tietoja palvelun tilaamista varten. Nämä toimitusehdot koskevat kaikkia Asiakkaita, olivat ne yritys-, yhteisö- tai kuluttaja-asiakkaita. Asiakastietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin tietosuojaselosteessa.

Tietosuoja

Rekisteröityminen tälle sivustolle on ilmaista. Asiakkaan tietoja ei anneta muille osapuolille ilman Asiakkaan suostumusta. Sivustolla on SSL-sertifikaatti.

Asiakas voi rekisteröityessään, oman tilinsä tiedoissa tai sivuston etusivulla liittyä uutiskirjeen tilaajaksi halutessaan. Uutiskirjeen tilaamisen pystyy koska tahansa peruuttamaan uutiskirjeen lopussa olevan linkin kautta.

Sivustolla käytetään evästeitä, joista osa on välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Suurin osa eväisteistä liittyy kuitenkin kävijäseurantaan ja markkinointiin. Käytämme evästebanneria, jonka avulla Asiakas pystyy sallimaan ja kieltämään evästeitä tyypeittäin.

Lisätietoja tietosuojaselosteessa

Tilaaminen ja sopimus

Verkkokaupastamme voi tilata tuotteita siirtämällä niitä ostoskoriin ja kulkemalla verkkokaupan kassan kautta. Onnistuneen tilauksen jälkeen Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, jonka Asiakas on antanut verkkokaupan kassalla. Tilausvahvistuksesta käy ilmi tilatut tuotteet, asiakastiedot, valittu toimitustapa ja maksutapa.

Pidätämme oikeuden perua Asiakkaan tekemä tilaus koska tahansa. Palvelun tuottajan ja Asiakkaan välillä ei ole sopimusta ennen kuin tilaus on lähetetty. Sopimus muodostuu, kun tilaus on käsitelty ja siirtynyt logistiikan kuljetettavaksi.

Vastuuvapautuslauseke

SSN Trading Oy ei ole vastuussa mahdollisista häiriöistä verkkosivustossa tai maksuvälittäjien palveluissa.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa tuotteiden saatavuusongelmista, tuotemuutoksista tai toimittajien toimituspuutteista.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa toimitusviivästyksistä, jotka johtuvat kuljetusyritysten ongelmista tai niiden tekemistä virheistä.

Toimitustapa, -aika ja -kustannukset

Tietoa toimitustavoista

Tuotteet toimitetaan pahvilaatikoissa tai postituspusseissa. Pakettikortteihin merkitään lähettäjäksi palveluntarjoajan yritysnimi SSN Trading Oy

Luontoa ja kustannuksia säästääkseen palveluntarjoaja hyödyntää tuotteiden tehdaslaatikoita ja käyttää laatikoita mahdollisuuksien mukaan uudelleen. Laatikoissa voi esiintyä tuotenimiä tai tuotemerkkejä. Jos Asiakas haluaa tuotteet toimitettavan neutraalissa kuljetuspakkauksessa, niin Asiakas voi lisätä neutraali toimitus -palvelun kassalla ostoskoriin. Neutraali toimitus on maksullinen lisäpalvelu.

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, kun kaikki tuotteet löytyvät palveluntarjoajan omasta varastosta. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon. 

Kaikki kerätyt tilaukset tarkistaa kaksi eri palveluntarjoajan edustajaa ennen lähetyksen luovutusta kuljetusyhtiölle. Käsittelystä lähetetään Asiakkaalle sähköpostilla ilmoitus ja käsittelyä seuraa paketin siirtäminen kuljetukseen valitulla toimitustavalla. Ilmoitus käsittelystä ei ole vielä merkki siitä, että paketti olisi lähtenyt varastoltamme. 

Emme ota vastaan pyyntöjä tilauksen nopeammasta käsittelystä, koska toimintamme on tarkkaan aikataulutettua ja haluamme palvella kaikkia asiakkaitamme tasapuolisesti. Käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä. Emme myöskään ole vastuussa käsittelyajan venymisestä esimerkiksi palveluntarjoajan työntekijöiden sairastumisten tai käsittelyruuhkien vuoksi.

Lähetykset noudetaan palveluntarjoajan varastolta arkena klo 12-16, minkä jälkeen ne kuljetetaan terminaaleihin ja skannataan kuljetusyhtiön järjestelmään ensimmäisen käsittelyn yhteydessä. Tämä tapahtuu tyypillisesti lähetyspäivää seuraavana aamuyönä. Tästä syystä lähetykset eivät heti näy kuljetusyhtiöiden järjestelmissä.

Kokonaistoimitusaika on 1-5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Ilmoitamme Asiakkaalle mahdollisista tiedossamme olevista logistiikkakumppaniemme viiveistä, mikäli sellaisia ilmaantuu. Ilmoitamme Asiakkaalle, jos tuotteiden saatavuudessa on ongelmia ja toimitusaika venyy yli ilmoitetun.

Tehdyn tilauksen voi myös noutaa varastomyymälästämme sen aukioloaikoina tai erikseen sovittuna aikana, kun toimitustavaksi on valittu nouto.

Maksutavat ja maksutapakustannukset

Tietoa maksutavoista

Hyväksymällä nämä toimitusehdot Asiakas hyväksyy myös ylläolevan linkin takaa löytyvät tilauksen maksuun käytetyn maksutapavaihtoehdon erityspiirteet.

Palvelussamme on  ilmaisia maksutapoja kuten ennakkomaksu ja verkkopankkipainikkeet.

Varastomyymälässä voi maksaa käteisellä, kortilla tai DreamCare-lahjakortilla.

DreamCare-lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Etämyyntisäännöksen mukaan verkosta ostetun lahjakortin voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tilauspäivästä. Palautusoikeus ei koske myymälästämme tai myyntiedustajiltamme ostettuja lahjakortteja. Lahjakortteja voi ostaa vain manner-Suomeen sijoittunut henkilö tai yritys.

Tuotteiden hinnat ja kuvaukset

Tällä verkkosivustolla esitetyt hinnat ovat voimassaolevat hinnat. Emme ota vastuuta muualla mahdollisesti ilmoitetuista vääristä hintatiedoista. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.

Tuotteet tai pakkaukset voivat poiketa hieman tuotekuvista.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.

Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero. Hinnat on ilmoitettu verkkokaupassa sekä verollisina että verottomina. 

Jos Asiakas on kirjautunut sisään asiakastiedoilla, jotka viittaavat EU:n ulkopuolelle (Ahvenanmaa), niin hinnat näytetään verottomina.

Peruutukset, palautukset ja vaihdot

Tietoa palautuksista

Hyväksymällä nämä käyttöehdot Asiakas hyväksyy myös ylläolevan linkin takaa löytyvät palautusohjeet ja palautukseen liittyvät rajoitukset.

Asiakas voi peruuttaa koko tilauksensa tai palauttaa yksittäisiä tuotteita 14 päivän kuluessa siitä, kun Asiakas on vastaanottanut tilauksen viimeisenkin tuotteen. Tuotteiden palauttaminen on Asiakkaalle ilmaista. 14 päivän jälkeen palautuneita tuotteita ei hyvitetä ja Asiakkaalta veloitetaan virheellisestä palautuksesta meille aiheutuvat kuljetuskustannukset á 8 euroa.

Vaadimme, että Asiakas ilmoittaa meille peruutuksesta, palautuksesta tai vaihdosta soittamallasähköpostitse, sivun oikean alalaidan chatin kautta tai täyttämällä palautuksen mukaan tilausseurannasta ladattavan palautuslomakkeen.

Mikäli toimitus palautuu meille noutamattomana, niin kyseessä ei ole Asiakkaan tekemä palautus eikä peruutus. Vähennämme näissä tapauksissa Asiakkaalle palautettavasta summasta paketin palautumisesta syntyneet kuljetuskustannukset á 8 euroa. Voimme lähettää toimituksen Asiakkaalle uudelleen Asiakkaan niin halutessa, mutta veloitamme tällöin sekä palautumisesta että uudelleenlähetyksestä syntyvät kulut. Mahdolliset pakettien uudelleenohjaukset, esim. toiseen pakettiautomaattiin, eivät ole peruste paketin noutamatta jättämiselle, eli myös näissä tapauksissa veloitamme syntyneet palautuskulut.

Jos Asiakas tilaa tuotteita määräalennukseen oikeuttavan määrän, mutta palauttaa osan tuotteista siten, että Asiakkaan haltuun jäävien tuotteiden määrä jää alle määräalennusrajan, niin määräalennus ei enää päde. Tällön hyvitystä laskettaessa Asiakkaalle jäävien tuotteiden hinta nousee, jolloin hyvitys Asiakkaalle vastaavasti pienenee.

Jos Asiakas on alunperin saanut ilmaisen toimituksen yli 125 euron ostoskorille, mutta palauttaakin osan tuotteista siten, että tilauksen arvo jää palautuksen seurauksena alle 125 euron, niin tilaukseen lisätään toimituskulut. Tällöin toimituskulut vähennetään Asiakkaalle palautuvasta hyvityksestä.

Noutamattomasta postiennakkopaketista seuraa Asiakkaalle välittömästi pysyvä postiennakkokielto.

Vialliset tuotteet ja laatupoikkeamat

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, Asiakkaan tulee tehdä välittömästi asiasta reklamaatio paketin toimittaneelle kuljetusyhtiölle. Asiakkaan tulee tarkistaa vastaanottamansa toimitus viivytyksettä ja ilmoittaa havaitsemistaan virheistä palveluntarjoajalle välittömästi sellaisen havaittuaan.

Kun Asiakas on vastaanottanut tavaran, Asiakkaan on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes Asiakas on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty tai muokattu, pidätämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta tuotteen kärsimää arvonalennusta vastaava summa, aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Mahdollisen laatuongelman tapauksessa Asiakkaan tulee ilmoittaa laatuongelmasta viipymättä asiakaspalveluumme, kuvailla ongelma tarkasti valokuvien kera ja pyydettäessä palauttaa tuotteet lähettäjälle.

Laitteiden ja muiden tuotteiden takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Jos laitteella on valmistajan takuu, niin siitä on kerrottu tuotesivulla. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta.

Mahdollista vikaa tai puutetta tuotteessa ei tule korjata itse eikä tuotteita saa muokata millään tavalla. 

Erimielisyydet

Pyrimme selvittämään Asiakkaan tekemää tilausta koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi kuluttaja-Asiakkaan ja palveluntarjoajan välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-Asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia.

Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Verkkokauppaan ja sen sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet ratkaistaan viime kädessä joko Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa tai Asiakkaan oman sijoittumispaikan alioikeudessa.